PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2011 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. ĮV-255
(2024 m. gegužės 10 d. įsakymo Nr. ĮV-409 redakcija)
KONCERTINĖS ĮSTAIGOS LIETUVOS VALSTYBINIO SIMFONINIO ORKESTRO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Koncertinė įstaiga Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras (toliau – Orkestras) yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, biudžetinė įstaiga (juridinio asmens kodas 190755747), turintis sąskaitą (-as) banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Orkestro buveinės adresas – Vilniaus g. 6-1, Vilnius, Lietuvos Respublika. Sprendimą dėl Orkestro buveinės pakeitimo priima Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.
2. Orkestro savininkė yra valstybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, kuri atlieka Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme nustatytas savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos funkcijas.
3. Orkestro finansavimo šaltiniai – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai ir kitos Lietuvos Respublikos profesionaliojo scenos meno įstatyme nurodytos lėšos.
4. Orkestro vieši pranešimai skelbiami Orkestro interneto svetainėje (https://lvso.lt), socialinio bendravimo svetainėje „Facebook“ ir gali būti skelbiami kitose visuomenės informavimo priemonėse.
5. Orkestras įgyvendina valstybės politiką Lietuvos Respublikos kultūros ministrui pavestoje profesionaliojo ir mėgėjų meno srityje.
6. Orkestro nuostatai keičiami Biudžetinių įstaigų įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
ORKESTRO VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
7. Orkestro veiklos sritis – profesionalusis scenos menas. Scenos meno rūšys – muzika, muzikinis teatras.
8. Orkestro veiklos tikslai – formuoti savitą profesionaliojo scenos meno kryptį ir pristatyti Lietuvoje ir užsienyje aukštos meninės vertės klasikinio ir šiuolaikinio profesionaliojo scenos meno kūrinius, ugdyti visuomenės poreikį profesionaliajam scenos menui, užtikrinti profesionaliojo scenos meno prieinamumą visoms šalies visuomenės grupėms.
9. Orkestras, įgyvendindamas veiklos tikslus, atlieka šias funkcijas:
9.1. organizuoja profesionaliojo scenos meno kūrimą, viešą atlikimą;
9.2. vykdo kultūrinę edukaciją;
9.3. rengia gastroles šalyje ir užsienyje.
III SKYRIUS
ORKESTRO TEISĖS
10. Orkestras, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
10.1. formuoti kūrybinės veiklos kryptį, pasirinkti kūrybinius darbuotojus, autorius, atlikėjus ir sudaryti repertuarą, atitinkantį jos veiklos tikslus;
10.2. savarankiškai nustatyti bilietų, kitų teikiamų mokamų paslaugų kainas, įkainius, tarifus, išskyrus tuos atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus kainas ir kitus normatyvus reguliuoja valstybė ar Europos Sąjungos teisės aktai;
10.3. įsigyti ilgalaikį ir trumpalaikį turtą, sudaryti sutartis, prisiimti įsipareigojimus;
10.4. gauti pajamas iš turto nuomos ir paslaugų teikimo;
10.5. plėtoti kūrybinius ryšius su Lietuvos ir užsienio valstybių partneriais;
10.6. įsigyti autorių turtines teises į kūrinius, užsakyti kūrinius ir juos viešai atlikti;
10.7. sudaryti darbo grupes ir (ar) komisijas Įstaigos kūrybinės ir ūkinės veiklos klausimams nagrinėti;
10.8. stoti į pelno nesiekiančias asociacijas bei dalyvauti jų veikloje;
10.9. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;
10.10. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, taip pat kitų įstaigų, įmonių ir organizacijų informaciją ir pasiūlymus Įstaigos kompetencijai priskirtais klausimais;
10.11. organizuoti konferencijas, seminarus, Įstaigos darbuotojų kompetencijų ugdymo kursus, kitus renginius, susijusius su Įstaigos veikla.
11. Orkestras gali turėti ir kitas įstatymų bei kitų teisės aktų suteiktas teises.
IV SKYRIUS
ORKESTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
12. Orkestrui vadovauja Orkestro vadovas, kurį Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Profesionaliojo scenos meno įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia kultūros ministras. Kultūros ministerija sudaro su Orkestro vadovu terminuotą 5 metų darbo sutartį. Orkestro vadovas yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas kultūros ministrui.
13. Orkestro veikla organizuojama vadovaujantis metiniu veiklos planu, kurį tvirtina kultūros ministras, ir šiais nuostatais.
14. Orkestro padalinių veiklą ir vidaus tvarką reglamentuoja Orkestro tvirtinamais administracijos padalinių nuostatais, Orkestro darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, darbuotojų pareigybių aprašymais.
15. Orkestro vadovas:
15.1. vykdo Biudžetinių įstaigų įstatymo 11 straipsnyje numatytas funkcijas ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas;
15.2. priima įsakymus, pasirašo sutartis, susitarimus, kitus dokumentus, kontroliuoja jų vykdymą arba jų kontrolę paveda kitiems Orkestro darbuotojams;
15.3. atstovauja Orkestrui arba suteikia įgaliojimus Orkestro darbuotojams atstovauti Orkestrui teisme ir kitose Lietuvos ir užsienio institucijose, įstaigose, įmonėse ar organizacijose;
15.4. teikia Kultūros ministerijai Orkestro metinės veiklos ataskaitas;
15.6. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam nustatytas funkcijas bei Kultūros ministerijos pavedimus.
16. Laikinai nesant Orkestro vadovo, kultūros ministro paskirtasis Orkestro darbuotojas.
17. Orkestro vidaus auditą vykdo Kultūros ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.
V SKYRIUS
MENO TARYBOS SUDARYMAS, JOS KOMPETENCIJA IR VEIKLA
18. Orkestre trejų metų laikotarpiui sudaroma kolegiali patariamojo balso teisę turinti 7 narių Meno taryba. Meno tarybos sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina Orkestro vadovas.
19. Meno tarybą sudaro Orkestro darbuotojų 2 atstovai, Orkestro vadovo 3 atstovai ir kultūros ministro 2 atstovai. Meno tarybos nariu gali būti skiriamas ne Orkestro darbuotojas. Meno tarybai negali vadovauti Orkestro vadovas.
20. Meno taryba:
20.1. svarsto ir vertina metinius veiklos planus ir jų ataskaitas;
20.2. svarsto profesionaliojo scenos meno kūrinius, kūrybinei veiklai reikšmingus kitus renginius bei Orkestro kultūrinę edukaciją;
20.3. svarsto gastrolių planus ir repertuarą;
20.4. svarsto biudžetinės įstaigos pertvarkymo į viešąją įstaigą klausimą.
21. Meno taryba, apsvarsčiusi 20 punkte nurodytus klausimus, teikia siūlymus Orkestro vadovui.
22. Meno taryba iš savo narių išsirenka pirmininką. Meno tarybos pirmininkas organizuoja Meno tarybos darbą ir atsako už jos veiklą.
23. Meno tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė narių.
24. Jeigu Meno tarybos narys atlieka savo pareigas netinkamai arba dėl pateisinamų priežasčių tinkamai jų atlikti negali, į jo vietą Orkestro vadovo sprendimu skiriamas kitas narys likusiam kadencijos laikui.
25. Jeigu nepasibaigus kadencijai pasikeičia daugiau nei 2/3 Meno tarybos narių, tvirtinama nauja Meno tarybos sudėtis likusiam kadencijos laikui.
26. Meno tarybos nario kadencijų skaičius neribojamas.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
27. Orkestras gali būti reorganizuojamas, pertvarkomas ar likviduojamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.
________________________